אנשים שאולי אתה מכיר בפייסבוק..

פייסבוק הוסיפו פיצ'ר חדש לאתר היום, אנשים שאולי אני מכיר (People You May Know). הרעיון לא ממש חדש, וLinkedIn כבר הוסיפו את זה לפני מספר חודשים, אבל שווה לראות מה חלק מהמשמעויות לגבי FAACEBOOK.

image

דבר ראשון, הרעיון יפה, וכנראה עובד – לעדד אנשים ליצור עוד ועוד קשרים ברשת החברתית שלהם. נראה לי מוזר שפייסבוק מוסיפים את זה עכשיו, ולדעתי זה מגיע ממקום של פחד – השימוש הפוחת באתר (וברשתות חברתיות בכלל..), ומחסור בחידושים אמיתיים שהם מביאים.

מפריע לי גם ששוב, פייסבוק לוקחים רעיון של אפליקציות של אנשים, ומממשים אותם באתר. אולי זו זכותם, אבל זה בהחלט פוגע ביכולת של חברות ליצור אפליקציות טובות באמת – משום שאם האתר מחקה את האפליקציה – הרי אין לה סיכוי אמיתי. אם פייסבוק רוצה להיות מערכת ההפעלה של הרשת, אז עליה לכבד את המשתמשים שלה – ואם מישהו יצר אפליקציה עם רעיון טוב, אז לפחות לקנות את הרעיון, ולא לשכפל ולהשמיד אותו.

מבחינת הביצוע, לא נפלתי מהכסא. עברתי על 20 אנשים שאני מכיר בשם או לא מכיר בכלל, אף אחד מהם לא קיבל בקשת חברות ממני. בניגוד לLINKEDIN, בעלת גוון עסקי, פייסבוק חיה (או מתימרת לחיות) על קשרים חברתיים\אמיתיים. מי שרציתי והכרתי כבר חבר שלי, והאחרים – לא. אני לא בטוח אם התוספת הזו מוסיפה למיצוב הספציפי הזה של הרשת.. אבל הזמן יגיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *